خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/18 - 12:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهان آبادی:

عزم راسخ قوه قضائیه در زمینه‌سازی برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور قابل تقدیر است/ مجلس آمادگی همکاری دارد

عضو فراکسیون ایرانیان خارج از کشور مجلس معتقد است هر ایرانی که مقیم خارج از کشور شد، مجرم یا ضد انقلاب نیست و باید با پیگیری مسائل‌شان، زمینه استفاده از ظرفیت آنها را فراهم کرد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با بیان اینکه هر فرد برای کشور خود یک ظرفیت به حساب می آید، گفت: هر فرد با هر فعالیتی چه تاجر، چه دانشمند و چه افراد با تجربه دیگر که زمانی از ایران خارج شده اند، می توانند ظرفیتی برای کشور باشند.



نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در بازه های زمانی مختلف تحصیل‌کردگان، دانشمندان و سرمایه گذاران نیز در کنار مهاجران عادی از کشور خارج شدند، عنوان کرد: باید شرایطی فراهم شود که هر فرد بدون دلهره، امکان بازگشت و تردد به کشور را داشته باشد تا از علم، ثروت و تجربه خود در ایران هم استفاده کند.



وی در ادامه با تأکید بر اینکه قوه قضائیه و نهادهای امنیتی مسئولیت اطمینان خاطر دادن به ایرانیان خارج از کشور را دارند، اظهار داشت: باید تکلیف شهروندان ایرانی ساکن خارج که تابعیت چندگانه داشته و یا مسائل و مشکلات  دیگری دارند، مشخص شود و در کنار آن نباید به هر کسی که از کشور خارج می شود به چشم مجرم یا ضد انقلاب نگاه کنیم.



رحیمی جهان آبادی در ادامه با بیان اینکه اگر قوه قضائیه احساس می کند در این خصوص به قانون گذاری نیاز است، مجلس، کمیسیون امنیت و فراکسیون ایرانیان خارج از کشور آمادگی همکاری دارد، گفت: یکی از دغدغه های ما در فراکسیون این است که از چه طریقی مشکلات ایرانیان خارج از کشور پیگیری و مسائل اداری، حقوقی و غیره آنها حل و فصل شود همچنین جنبه های قضائی و حقوقی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.



ضمن قدردانی از اصلاحات و اقدامات اژه ای در دستگاه قضا، خاطرنشان کرد: دیدگاه های باز و ارزشمند رئیس قوه قضائیه در رفتارهای قضایی بسیار حائز اهمیت است که باید از این فرصت استفاده و مسائل حقوقی و قضایی مختلف به ویژه در خصوص ایرانیان ساکن خارج برطرف شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: ما می توانیم راهکارهای این موضوع را بررسی کنیم تا با اعتمادسازی، زمینه بازگشت ایرانیان ساکن خارج از کشور را فراهم کرده و تضمین قانونی در این خصوص ارائه کنیم./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 336924
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار